Bolton Adhesives

E-learning productkennis voor goed klanten advies 

Bolton Adhesives verkoopt zijn lijm- en kitproducten in vele landen onder de merknamen Bison, UHU, Griffon en Bostik. Lijmen en kitten zijn technische producten. Een verkeerde lijmkeuze kan resulteren tot schade en daardoor leiden tot zeer ontevreden klanten.

De vraag

Bolton Adhesives had de wens dat niet alleen eigen medewerkers maar ook distributeurs en medewerkers van retailers over goede productkennis moesten beschikken. Alleen met de juiste productkennis kunnen zij de eindgebruiker een goed advies kunnen geven.

Bolton Adhesives heeft Future Learning benaderd met de vraag een e-learning oplossing te bieden om dit doel te realiseren. Met e-learning kunnen ze mensen over de hele wereld trainen en opleiden in de kenmerken van Bolton Adhesives producten.

  

De oplossing

Future Learning heeft Bolton Adhesives kennis laten maken met ILIAS. Het biedt een leeromgeving die wereldwijd gebruikt kan worden én biedt de mogelijkheid om daarin rechtstreeks e-learning modules te ontwikkelen.  

Bolton Adhesives startte samen met Future Learning met een pilotmodule. Onze onderwijskundige leerde de trainers van Bolton Adhesives om een op de doelgroep gericht storyboard te schrijven voor een e-learning module. Samen met onze ontwikkelaar hebben ze vervolgens zelf de pilotmodule gebouwd met hun eigen inhoud.

Resultaat

De pilotmodule is in Nederlandse vestigingen goed ontvangen. In een vervolgtraject heeft het Bolton Adhesives ook nog content met een interactieve video’s laten maken.

“E-learning is een mooie mogelijkheid om mensen over de gehele wereld te trainen en op te leiden over de Bolton Adhesives producten. Bouwmarkten zijn onder andere belangrijke klanten. Hierdoor kunnen bouwmarktmedewerkers de eindgebruiker het juiste lijmadvies geven.”

Margot Haest - Sr. Manager Corporate Communication, Bolton Adhesives

Lees hier het verhaal van de klant zelf