//popup effect Expert Team session //popup ilias functions //popup effect Contact form //popup video //pop up keywords

sso en ilias

Aanleiding

Vinden de medewerkers het lastig dat ze meerdere keren in moeten loggen bij verschillende systemen waardoor de productiviteit verlaagt? Vinden de medewerkers het lastig om meerdere wachtwoorden te onthouden?

Oplossing

Single sign-on-software (afgekort SSO) stelt eindgebruikers in staat om eenmalig in te loggen waarna automatisch toegang wordt verschaft tot meerdere applicaties en resources in het netwerk. Dit word ‘Eenmalig inloggen’ genoemd.
De voordelen van single sign-on zijn:

  • Eenvoud voor de eindgebruiker
  • De eindgebruiker is productiever
  • Biedt de mogelijkheid om de enige overgebleven aanmeldprocedure te verscherpen en het netwerk veiliger te maken.

Wanneer de single sign-on wordt gebruikt om accounts te koppelen, zal de eindgebruiker slechts één wachtwoord moeten onthouden. Vaak wordt single sign-on binnen organisaties gecombineerd met authenticatie-management. Daarmee wordt het loginproces verder vereenvoudigd door gebruik te maken van een gebruikerspas en pincode bij het inloggen.

Toegevoegde waarde van SSO voor:

  • Het Managementteam (mt), want SSO draagt bij aan één van de meest prangende organisatievraagstukken op het moment: hoe vergroot ik de productiviteit?
  • IT, want het laat zien dat de IT-afdeling meedenkt en concrete oplossingen voor organisatie vraagstukken aandraagt.
  • HRM, want onvindbare wachtwoorden zijn één van de grootste ergernissen voor medewerkers.
  • Security en Compliance, want medewerkers zijn veel minder snel geneigd zich te wenden tot risicovolle digitale houtje-touwtje oplossingen.

 

We bieden een naadloze koppeling vanuit de Intranet omgeving naar ILIAS zonder opnieuw in te hoeven loggen, eventueel via een andere SSO applicatie. Een groot voordeel is de toegankelijkheid van e-learning modules in ILIAS. Daarnaast wordt het beheer vergemakkelijkt omdat ILIAS accounts “automatisch” worden aangemaakt als ze nog niet bestaan, wanneer de gebruiker éénmalig is geauthentiseerd door de SSO omgeving.

Doelgroep

Alle medewerkers van een middelgrote tot zeer grote organisaties, eventueel met meerdere vestigingen internationaal of nationaal. Gebruikers van meerdere business critical applicaties of content binnen één centraal toegankelijke omgeving.

Stappenplan en voorstel

Om de Single Signon te laten functioneren zijn de volgende stappen nodig:

  1. De klant gebruikt ILIAS 5.3 of de server wordt bijgewerkt naar ILIAS 5.3
  2. De klant heeft al een Identity Service of Federated server (Microsoft Azure ADFS) of anders richten wij deze in
  3. Gebruikers hebben allemaal een uniek email adres
  4. Gaat het om interne gebruikers, externe gebruikers, welke locaties zijn er?
  5. Op basis van deze randvoorwaarden maken wij samen een gedetailleerd projectplan en een implementatie op een testomgeving
  6. Wij implementeren de koppeling op de productie omgeving en de klant neemt deze in gebruik
  7. Wij voeren project management samen met een aangewezen project manager uit de organisatie van de klant

Graag maken wij op basis van een expert sessie (kan ook telefonisch of via onze conferencing omgeving) een voorstel voor het realiseren van een SSO voor voor jouw organisatie op basis van ADFS of een vergelijkbare omgeving.

“Future Learning heeft succesvol een SSO koppeling gerealiseerd met de ILIAS omgeving van Interfood”.

Lees meer

Heb je interesse?

Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Nieuwsgierig?

Sluiten deze mogelijkheden aan bij de wensen van je bedrijf en zou je daar we meer over willen weten? Klik dan hieronder.
In overleg met jou brengen we de gewenste situatie van je bedrijf in kaart en kijken we wat we voor je kunnen betekenen.
Alles uiteraard volledig vrijblijvend. Gewoon even bellen mag natuurlijk ook.