verkooptraining productkennis

Iedere medewerker moet verstand hebben van het productportfolio van de organisatie. Zo ook de verkoopafdeling.

Jouw accountmanager of medewerker op de verkoopafdeling ziet niet altijd de binnenkant van de organisatie. In vele gevallen houdt hij zich druk bezig met acquisitie en het onderhouden van relaties met bestaande klanten. De focus op productinhoudelijke kennis wil hierbij nog wel eens verloren gaan. Dit kan ten koste gaan van het werven van nieuwe opdrachten.

De klant wil een snelle en goede service. Wanneer jouw medewerker goed mee kan praten over het probleem van de (potentiële) klant en voldoende kennis heeft over het te verkopen product, zal dit veel vertrouwen scheppen.

Hierdoor zal hij eerder geneigd zijn om voor jou te kiezen. Verstandig dus om je verkoopmedewerkers zich regelmatig te laten verdiepen in de herkomst, werking, de trends en ontwikkelingen van jouw product .

Future Learning biedt hierbij graag een helpende hand. Wij kunnen bedrijfsspecifieke verkooptrainingen maken voor jouw personeel, waarbij het accent ligt op productkennis.

Wat levert een verkooptraining productkennis op voor jouw bedrijf?

N
Jouw medewerkers raken meer betrokken bij de activiteiten van de organisatie.
N
Het probleemoplossend vermogen binnen jouw organisatie zal toenemen. Het vergt minder tijd (en dus geld!) om problemen van de klant op te merken en ze van een goed advies te voorzien.
N
Jouw accountmanager kan diepgaander meepraten over het probleem van de klant. Dit komt professioneel over en vergroot de kans op het werven van nieuwe opdrachten.
N
Je verhoogt het serviceniveau binnen de organisatie.

“ILIAS is meer dan alleen een leeromgeving. Zo kan het ook worden ingezet als kwaliteitsmanagementsysteem en marketingtool bij het delen van documentatie met de klant….”

– Toon Coopmans –
Technical Service Manager, Interfood

Lees meer