softskills
Softskills zijn persoonlijke vaardigheden die zich vooral tonen in relatie tot de ander. Het zijn communicatieve en sociale vaardigheden, betreffen emotionele intelligentie, persoonlijke efficiëntie en leiderschap. Maar ook goed met jezelf omgaan, het vermogen om te focussen en veerkrachtig reageren op tegenvallers behoren tot softskills.
Een buschauffeur kan bijvoorbeeld zijn rijtechnieken goed beheersen maar dat maakt hem nog geen hoffelijke chauffeur in het verkeer. Vriendelijk zijn en goed kunnen communiceren met de reizigers zijn in dit geval softskills die goed ontwikkeld moeten zijn.
Een belangrijk facet bij softskills trainingen is het geven en ontvangen van feedback. Daarom stimuleren wij interactie met anderen in de leeromgeving. Dit realiseren we door deelnemers aan de trainingen de mogelijkheid te bieden een ‘supporter’ uit te nodigen om feedback te geven. Dit kan een collega zijn, jijzelf als werkgever of een ingehuurde docent. De gegeven tips kunnen door de cursist verwerkt en meegenomen worden naar een nieuwe les. Zo is jouw medewerker zo goed mogelijk voorbereid op wat komen gaat in de praktijk!
– Toon Coopmans –
Technical Service Manager, Interfood

Nieuwsgierig?
Sluiten deze mogelijkheden aan bij de wensen van je bedrijf en zou je daar we meer over willen weten? Klik dan hieronder.
In overleg met jou brengen we de gewenste situatie van je bedrijf in kaart en kijken we wat we voor je kunnen betekenen.
Alles uiteraard volledig vrijblijvend. Gewoon even bellen mag natuurlijk ook.