NAVO

Kennis moet overal beschikbaar zijn, ook in het veld

Het NATO Communications and Information Agency (NCIA) houdt zich bezig met toegepast technisch-wetenschappelijk onderzoek voor het bondgenootschap, vooral over intelligente computersystemen. Ondersteuning van NAVO-operaties heeft de topprioriteit.

De vraag

NAVO JADL Joint Advanced Distributed Learning en NCIA wilde een nieuwe versie van ILIAS met een moderne user interface voor alle NAVO-scholen wereldwijd. Dit moest ook goed werken op mobiele apparaten door een responsive design, zodat militairen ILIAS ook in het veld kunnen gebruiken. 

Future Learning werd gevraagd om dit voor NCIA te realiseren.

De oplossing

Future Learning heeft een nieuwe ILIAS-omgeving met de volledige NAVO-opleidingsstructuur ingericht. Alle NAVO-scholen, zoals de NAVO-school in Oberammergau en het Center of Excellence voor Civil Military Interaction in Den Haag kregen hierdoor hun eigen online ruimte. 

Om wereldwijd een constante werking te garanderen moesten er in de Verenigde Staten als in Europa aparte maar wel synchroon werkende servers ingericht worden.

Het design van de nieuwe omgeving is volledig gemoderniseerd en aangepast aan de eisen en wensen op het gebied van mobiel gebruik.

Resultaat

  • Een moderne user interface die goed werkt op mobiele apparaten, zodat ILIAS ook in het veld functioneert.
  • Geavanceerde zoekfunctie in het hoofdmenu, waarmee de zoekmachine van ILIAS eenvoudig content kan zoeken met NAVO-cursuscodes.
  • Gebruikersvriendelijke sjablonen met een standaardstructuur en vormgeving die per NAVO-school gemakkelijk aanpasbaar zijn.
  • Goede werking van de ILIAS-servers tussen VS en Europa: als een van beide uitvalt, kan de ander direct de taken overnemen.

“De door Future Learning ingerichte referentie server voor alle NAVO scholen, is globaal uitgerold omdat blended learning een steeds belangrijkere rol speelt bij het opleiden in de defensiewereld.”

Paul Thurkettle – Section Head, Education & Training Technologies, e-Learning Programme Manager, NAVO

Lees hier het verhaal van de klant zelf