onboarding jobhoppers
Hoe houd je jobhoppers vast?Hoe houd je jobhoppers onboard
Jobhoppende millennials, gigantische personeelswisselingen en stroeve starters: we zien het overal. Een oplossing voor dit hardnekkige probleem? Maak kennis met onboarding!
Maar wat houdt onboarding nu eigenlijk in? Zou het voor mijn bedrijf een meerwaarde kunnen zijn? En hoe ontwikkel je zo’n leertraject? Hier geven we antwoord op al je prangende vragen.

Wat te doen tegen jobhoppen?
Open een krant en je komt het tegen: het fenomeen ‘jobhoppen’ komt steeds vaker voor en ook jouw werkplek zal er mee te maken krijgen. Uit een enorm onderzoek van Deloitte bij meer dan 10.000 millennials blijkt namelijk dat slechts 28 procent aangeeft langer dan vijf jaar bij eenzelfde werkgever te willen blijven. Daarnaast – en dat is niet alleen van toepassing op de millennials – verlaat maar liefst twintig procent van de werknemers de organisatie binnen 45 dagen.
Maar wat valt hier nu aan te doen? Wel, zorg voor een goed pre- en onboardingstraject… Dit verhoogt het personeelsbehoud met maar liefst 25 procent! Zoals je ziet, kan je het belang van een goede onboarding eigenlijk niet overschatten. Werknemers zijn na een succesvol onboardingstraject positiever over hun job, zijn sneller ingewerkt en hebben meer vertrouwen in hun nieuwe functie.
Onze onderwijskundigen kunnen ook de contentontwikkeling van leermodules en/of -trajecten volledig voor je verzorgen. Of het nu gaat om het leren bedienen van een machine, om kennismaking met het bedrijf voor nieuwe medewerkers (onboarding), om product- of materiaalkennis (verkooptraining) of meer algemeen, om soft skills of zelfs klanttrainingen, onze onderwijskundigen zijn getraind kunnen zich snel de meest uiteenlopende onderwerpen eigen maken.
Een greep uit de onderwerpen van de laatste jaren:
- fondsenwerving
- audiometrie
- communicatie tussen militairen en burgers in conflictgebieden
- materiaalkunde
- basiskennis sanitair
Op basis van het didactisch concept maken onze onderwijskundigen de leerinhoud: de ontwikkeling van e-learningmodules in de vorm van teksten, video’s, animaties, interactieve afbeeldingen, (zelf)toetsvragen, games en meer. Net als de ontwikkeling van een didactisch concept doen we dat in nauwe samenspraak met de inhoudsdeskundigen. Want zij zijn en blijven de inhoudelijke experts. Zo komen we samen tot een bedrijfsspecifieke training die echt meerwaarde biedt. Voor jou en je doelgroep.
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen de inhoud van de training(en) zelf te ontwikkelen als je bedrijf over de onderwijskundige expertise beschikt. In alle gevallen geldt dat we het eindproduct eenvoudig kunnen installeren binnen jullie digitale leeromgeving.
Onze onderwijskundigen kunnen ook de contentontwikkeling van leermodules en/of -trajecten volledig voor je verzorgen. Of het nu gaat om het leren bedienen van een machine, om kennismaking met het bedrijf voor nieuwe medewerkers (onboarding), om product- of materiaalkennis (verkooptraining) of meer algemeen, om soft skills of zelfs klanttrainingen, onze onderwijskundigen zijn getraind kunnen zich snel de meest uiteenlopende onderwerpen eigen maken.
Een greep uit de onderwerpen van de laatste jaren:
- fondsenwerving
- audiometrie
- communicatie tussen militairen en burgers in conflictgebieden
- materiaalkunde
- basiskennis sanitair
Op basis van het didactisch concept maken onze onderwijskundigen de leerinhoud: de ontwikkeling van e-learningmodules in de vorm van teksten, video’s, animaties, interactieve afbeeldingen, (zelf)toetsvragen, games en meer. Net als de ontwikkeling van een didactisch concept doen we dat in nauwe samenspraak met de inhoudsdeskundigen. Want zij zijn en blijven de inhoudelijke experts. Zo komen we samen tot een bedrijfsspecifieke training die echt meerwaarde biedt. Voor jou en je doelgroep.
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen de inhoud van de training(en) zelf te ontwikkelen als je bedrijf over de onderwijskundige expertise beschikt. In alle gevallen geldt dat we het eindproduct eenvoudig kunnen installeren binnen jullie digitale leeromgeving.
Wil je onze experts ontmoeten?
Stuur ons dan vrijblijvend jouw contactgegevens zodat wij je kunnen contacteren om een afspraak te plannen
Liever eerst meer lezen over onze expertsessie?
Klik dan hier.
Nieuwsgierig?
Sluiten deze mogelijkheden aan bij de wensen van je bedrijf en zou je daar we meer over willen weten? Klik dan hieronder.
In overleg met jou brengen we de gewenste situatie van je bedrijf in kaart en kijken we wat we voor je kunnen betekenen.
Alles uiteraard volledig vrijblijvend. Gewoon even bellen mag natuurlijk ook.