Even voorstellen: Göran

“Ik ben Göran, Learning Innovation manager bij Future Learning. Dit werk is erg afwisselend. Sommige dagen plan ik van te voren om te reizen. Soms naar kantoor een dag, soms naar een klant of prospect. Of voor een presentatie. Andere dagen breng ik door op het thuiskantoor. Dat thuiskantoor varieert van Nederland tot andere landen en in dat geval vindt de communicatie meestal plaats via Whereby, Zoom of Teams meeting. Of ook via Big Blue Button voor ILIAS meetings met de community.”

Helpen door de juiste vragen te stellen

“In deze al dan niet online meetings wordt van alles besproken, van requests for proposal, tot gesprekken met nieuwe of bestaande klanten met nieuwe vragen. En daarnaast onderlinge communicatie en project meetings. De bedoeling is meestal om meer duidelijkheid te verkrijgen door het stellen van vragen. Sommige klanten weten nog niet precies wat ze willen, en dan helpen we ze hierbij door het stellen van de juiste vragen. In andere gevallen gaat het om projectvoortgang waar ook vragen gesteld worden, bijvoorbeeld ten aanzien van testresultaten.”

Probleemoplossing door goed te communiceren

“Oftewel in het algemeen gaat het om probleemoplossing door goed te communiceren. Dit kan ook een presentatie op een bijeenkomst of beurs of conferentie. Ook vaak internationaal omdat Future Learning functioneert in een internationale gemeenschap van softwareontwikkeling. Daarnaast zijn er veel internationale projecten vanuit Future Learning waarvoor ook veel communicatie plaatsvindt. Meestal ook met andere medewerkers en virtueel.

Tijdens het reizen van en naar vindt vaak nog veel documentatie plaats. Heel belangrijk is het om alle feedback te verzamelen en goed te documenteren. Dat wil zeggen alle opgedane kennis beschikbaar maken voor anderen zoals collega’s, klanten en projectmedewerkers.”

Tijd voor innovatie

“Verder wordt een behoorlijk gedeelte van de tijd besteed aan schrijven, documenteren, plannen, testen, lezen van documentatie en het opstellen van technische requirements en deze bespreken. En er is altijd tijd voor het nadenken over innovaties en het documenteren hiervan en communiceren hierover. De technische ontwikkeling in de e-learning wereld is snel, bv. op het gebied van AI, VR, Blockchain etc. Hierover wordt gecommuniceerd met wereldwijde experts zodat we altijd het beste en meest up to date advies kunnen uitbrengen. En ook meedenken over innovaties voor klant situaties. Zaken waar ze vaak nog niet over hebben nagedacht of alleen een eerste gedachte over hebben of een bepaald opleidingsvraagstuk kunnen formuleren waar nog geen oplossing voor is. Dit zijn de leuke uitdagingen.

Natuurlijk blijft een life ontmoeting altijd het prettigste! Maar het nieuwe werken is al enige tijd ook hybride werken.”