• NATO Special Operations Headquarters: Veiligheid van een LMS staat voorop.
    NATO Special Operations Headquarters: Veiligheid van een LMS staat voorop.
  • Festo: Ontwikkelingen delen met leveranciers en klanten!
    Festo: Ontwikkelingen delen met leveranciers en klanten!
  • Van den Bosch Transporten: Personeel opleiden in meerdere talen!
    Van den Bosch Transporten: Personeel opleiden in meerdere talen!
  • Sint Franciscus Gasthuis: ILIAS SCORM e-learning modules ontwikkelen
    Sint Franciscus Gasthuis: ILIAS SCORM e-learning modules ontwikkelen
  • AeroTraining: “Enhance our training with ILIAS”
    AeroTraining: “Enhance our training with ILIAS”
  • ATS Applied Tech Systems: ILIAS beschikt over doordachte didactische concepten.
    ATS Applied Tech Systems: ILIAS beschikt over doordachte didactische concepten.
  • Interfood: Bestaande Academy transformeren naar een digitale leeromgeving
    Interfood: Bestaande Academy transformeren naar een digitale leeromgeving
  • IOI Loders Croklaan: met ILIAS een passend aanbod voor uiteenlopende doelgroepen
    IOI Loders Croklaan: met ILIAS een passend aanbod voor uiteenlopende doelgroepen
  • Lokale Fondsen: Ontzorgd worden bij StarterClass ontwikkeling
    Lokale Fondsen: Ontzorgd worden bij StarterClass ontwikkeling

 

Joke140 Joke van Cappelle
Joke, eigenaar en directeur van Future Learning bv, is haar werkzame leven begonnen als klinisch-chemisch analiste. Vanuit de stagebegeleidingen die ze deed, merkte ze hoe leuk ze trainen en opleiden vond. Gaandeweg heeft ze zich daarin meer ontwikkeld en is trainer, trainingsontwikkelaar en ontwikkelaar van e-learningmodules geworden. Joke is een groot voorstander van blended learning, waarbij zowel met e-learningmodules wordt gewerkt als met klassikale bijeenkomsten. Deze onderwijsvorm heeft volgens haar de toekomst. Future Learning bv staat dan ook voor het continue proces van leren door zelfontwikkeling en het ontdekken van toekomstige leermogelijkheden!
Jannet140 Jannet Tiegelaar
Jannet is onderwijskundige. Future Learning bv schakelt haar in als instructional designer voor de modules die Future Learning bv voor de klant ontwikkelt. Hoe gaat Jannet daarbij te werk? Door allereerst heel goed te luisteren naar de klant. Wat wil hij of zij precies, wat spreekt hem aan, welke inhoud moet in de module? Jannet vertaalt dit eerst in een menustructuur en storyboard. Rekening houdend met de doelgroep van de module, resulteert dit in een aansprekende combinatie van tekst, beeldmateriaal, animaties en interactie. Zodanig dat de uitleg over materiaalcoderingen, ook bij de zesde code, nog steeds leuk is. Bijvoorbeeld.
Marion van Egmond Marion van Egmond
E-learning-, mediadesigner én beeldend kunstenaar Marion weet als geen ander hoe de visuele kant overkomt op de cursist. Hoe bied je content visueel aan, wat werkt wel, wat werkt niet? Marion vertaalt de huisstijl van de klant naar de e-learningomgeving, zij bepaalt hoe een cursist ‘door de schermen heengaat’ en hoe respons op het scherm komt. Zij maakt animaties, bewerkt beeld, zet audio in en bepaalt de interactiemogelijkheden. Ze is zeer ervaren in dit werkveld. Voordat ze startte met haar eigen bedrijf heeft ze negen jaar als e-learning- en mediadesigner bij een bedrijf gewerkt.
Hester Wijnen Hester Wijnen
De technische ontwikkelaar van e-learningmodules binnen Future Learning bv is Hester. Zij bepaalt de technische randvoorwaarden voor invoering van de content en zorgt ervoor dat deze kant-en-klaar ingevoerd kan worden in de voor de klant op maat gemaakte ILIAS-omgeving. Inclusief alle interactiemogelijkheden, aangepaste mediabestanden en niet te vergeten het bijbehorende toetsmateriaal. Ze werkt voor Future Learning bv ook als trainer voor auteurs van les- en toetsmateriaal. Als consultant helpt ze klanten bij het werken met de modules binnen hun eigen omgeving.
Foto Jacq Jacqueline Akkermans
Jacqueline werkt als projectleider en onderwijskundige voor Future Learning. Als projectleider begeleidt ze projecten voor onze klanten en zorgt dat de gemaakte afspraken tijdig worden nagekomen. Als onderwijskundige ontwerpt ze storyboards en toetsen voor e-learningmodules. Door eerst, samen met de klant, de leerdoelen en kenmerken van de doelgroep, goed in kaart te brengen, kan zij de e-learning geheel toespitsen op de leervraag. Jacqueline denkt ook graag mee over blended learning trajecten. Door het inzetten van verschillende soorten leerinterventies, kan bijvoorbeeld actief worden gewerkt aan een zo mogelijke leertransfer van het geleerde naar de praktijksituatie.
Marcel de Leeuwe Marcel de Leeuwe
Willen klanten zelf trainingen ontwerpen en maken in ILIAS, dan is Marcel hen behulpzaam. Als onderwijskundige, gespecialiseerd in e-learning met meer dan 20 jaar ervaring, verzorgt hij voor Future Learning bv didactische trainingen. Doel van zijn trainingen is om tot een geschikt trainingsontwerp te komen. Een ontwerp dat volledig aansluit bij geplande leerdoelen, bij de gewenste duur van de training, de studielast, de setting. Kortom, Marcel gaat samen met de klant over het didactisch concept. De inhoud doet er dan nog niet toe, die volgt later. Uiteraard gaat het altijd om een ontwerp dat volledig in ILIAS is te realiseren.
Ton_van_Uden Ton van Uden
Ton is specialist in het vervaardigen van animaties en illustraties voor technische en medische opleidingen. Wij verwerken deze in leermodules die zowel voor e-learning als blended learning geschikt zijn. Zijn illustraties, 3D-animaties en interactieve animaties maken de leerstof toegankelijker en helpen studenten hun vaardigheden op een inzichtelijke en veilige manier te ontwikkelen.
Innovatief, modern en creatief: dat is wat Ton in zijn werk wil zijn. Zijn opleiding in grafische vormgeving en ruime ervaring in techniek en technische documentatie vormen de grondslag daarvoor evenals voor zijn succesvolle samenwerking met Future Learning bv
 DSC01091 Aly Breemhaar
Redactie- en communicatiespecialist, dat is de hoedanigheid waarin Aly ingeschakeld wordt door Future Learning bv. Vanuit haar eigen tekst- en redactiebureau schrijft ze voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van artikelen, folders tot content voor websites. Ze redigeert lesmateriaal, verzorgt schrijfworkshops en geeft tekst- en communicatieadvies.
 susanne_oosterveen_midden Susanne Oosterveen
Susanne is onderwijskundige. Bij de start van een project gaat ze eerst in overleg met de klant om de behoefte nauwkeurig in kaart te brengen, en didactisch advies te geven. Vervolgens ontwerpt ze de blauwdruk voor de e-learning, schrijft de inhoudelijke teksten en ontwikkelt passende oefeningen en toetsen. Daarnaast zorgt ze dat er geschikte beelden, video’s en animaties worden gemaakt. Haar werk kenmerkt zich door een duidelijke opbouw en heldere teksten, waardoor deelnemers snel hun weg vinden in de module.
  Robert Kuunders
Internet Publishing Trainer, Developer & Presenter. Robert maakt graag onderdelen voor lesmodules in ILIAS. Tevens verzorgt hij training in het werken met ILIAS, Captivate, Articulate Storyline, Adobe Presenter, Lectora en Edge Animate. Daarnaast is hij met zijn kartografische achtergrond goed thuis in het visualiseren van informatie. De kaarten, grafieken en diagrammen kunnen als interactieve infographic in elke webomgeving geplaatst worden.
Goran Göran Kattenberg
Göran Kattenberg, Ph.D. is verantwoordelijk voor de implementatie van vele nationale en internationale e-learning projecten binnen het onderwijs, de overheid en het bedrijfsleven. Zijn expertise strekt zich uit van strategische consulting, didactische consulting, projectmanagement, technisch advies tot product management en business development. Zijn expertise is de Cognitieve en Leerpsychologie en hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in het succesvol implementeren van e-learning zowel op het van technologie, diensten, inhoud als digitale didactiek. Momenteel is hij bezig met de ontwikkeling van nieuwe leertechnologieën en leermethoden op basis van bestaande leersystemen zoals ILIAS en op basis van aanvullende tools en plugins.