• Festo: Ontwikkelingen delen met leveranciers en klanten!
    Festo: Ontwikkelingen delen met leveranciers en klanten!

Festologo
Competenties van werknemers up-to-date houden en verbeteren: dat is een belangrijke doelstelling van Festo. Dit mooie bedrijf biedt hoogwaardige technologische oplossingen voor vraagstukken op het gebied van industriële automatisering en procesautomatisering. Goed opgeleide medewerkers zijn steeds moeilijker te vinden.

Jeroen Mars is Product Marketing Manager Training & Consulting bij Festo Didactic. Dit onderdeel van het bedrijf verzorgt cursussen en opleidingen voor medewerkers van klanten en ondersteunt bedrijfsscholen bij het opzetten van hun online leeromgevingen. Mars adviseert hun hierbij voor ILIAS te kiezen omdat het een opensourcesysteem is waardoor de investering laag te houden is. Bovendien is er met ILIAS heel veel mogelijk en kunnen de scholen heel makkelijk kiezen wat ze wel en niet van het systeem willen gebruiken. Jeroen: “Wat ik sterk vind is de veiligheid binnen ILIAS. De privacy van cursisten is erg goed geborgd, waardoor hun resultaten bijvoorbeeld niet zomaar in te zien zijn. Dat heeft te maken met het rechtenbeheer, het is heel duidelijk wie welke autorisaties kan krijgen. Ik ben ook erg blij met de mogelijkheid die auteurs en docenten hebben om zelf toetsen te maken. We hoeven daarvoor geen aparte programmeurs in te schakelen. Onze klanten zijn tevreden over de grote flexibiliteit van ILIAS, de lage kosten en de mogelijkheid om opleidingen te integreren in het normale werk op een gewone werkdag. Een extra voordeel is dat de voortgang van alle werknemers direct online te volgen is. De cursisten noemen ILIAS een ‘supertool’. Zij kunnen er makkelijk hun weg in vinden, bepalen zelf de cursustijden en zijn natuurlijk blij met het feit dat het veel reistijd bespaart.”

Jeroen is erg te spreken over de hulp van Future Learning bv. Jeroen: “Future Learning bv is een bedrijf met kennis van zaken. Zij zijn de specialist wat ILIAS betreft, dat hadden we al gauw in de gaten. Dat geeft vertrouwen. Ze vragen goed door als we met een probleem komen. Dit, en hun korte lijnen, maken dat we nooit lang op een oplossing hoeven te wachten – integendeel –, en dat we hen graag inschakelen.”